Turkiet - Side <3

Den 2/9 bär det iväg  1 vecka mot Turkitet. Till den underbara staden Side  =)
Side ligger vid medelhavets kust ungefär mitt emellan Antalya & Alanya och har massor av historia och minnesmärken runt sig. Är verkligen en mysig lite stad vid kusen. Har många fina minnen från 2008 då jag var där med ett av mina ex. Så det blir andra gången att besöka Side. & 6 gången i Turkiet.





Denna resa var inte allas planerad. Utan blev bara en spontan grej. Jag & arbetskolegan satt & snacka lite om att vi båda älskar att bara sticka iväg & sola och bada. Komma bort & få lite nya krafter. & jag satt & klagade över att resan till tunisien blev inställd. Pga att jag & min sommar flört inte kom så bra överens & stog ut med varandra till AUGUSTI. Efter några dagar hade hon hittat ett erbjudande Åk 2 för 1 på turkietresor. Jag blev direkt intresserad & överlycklig. Sommaren här i sverge har varit upp & ner & jag har jobbat bort hela den. Men vi fick  iaf tag i ett par superbilliga biljeter. Hur kan man tacka nej ! Vi kommer dok få åka tåg upp till Stockholm - Arlanda. Men det finns ju direkttåg. ;) Visst har redan varit tidigare i Side, men What The Fuck ! Det är lätt värt att åka tillbaka. Känner ju till standen nu & vet vart man ska gå & inte osv. Vi kommer att bo på ett hotel vid namn - Sunbird Apart Hotel. Enkla och rymliga familjelägenheter.

Trevlig atmosfär med frodigt poolområde. Solterrass med två pooler. Bar och á la carte restaurang. Biljard, bastu och massage. Internetcafé. Gratis buss till stranden.











Denna vecka ska jag bara njuta av lite turkisk sol & bad! Ta långa strandpromenader´, äta gott & avnjuta nån kall dryck. Ta någon massage & Turkiskt bad. Hyra vespa eller 4 hjuling & bränna lite däck :P & så klart en båt tur ute på havet. Bara känna att man lever. Längtar så <3 Kroppen bara skriker efter en sol-resa, just nu !

Chilla pilla va ju mitt stora problem. Som gjorde att jag va lite sisso där på om jag verkligen kunde åka eller inte.
Men som tur va löste det sig. Arbetskamraten haden en faster ute i Kimstad. Men 3 hundar & ett stort hus med stor inhängnad tomt samt hundgårdar. Kan det bli bättre. Jag får åka till paradiset 1 vecka & Chilla till sitt dröm paradis med massa kompisar =) Hon kommer nog bara rynka på näsan när jag kommer hem. & tänka vart har du varit ?? Måsta jag åka hem med tråkiga matte :P Nae men hon blir nog glad. Kommer sakna sönder henne & kille. Det är 1 som är säkert. Men känner att jag måste iväg & få lite lungn & ro. Det kan vara skönt att få sakna oxå. Det är faktiskt när man väl är borta som man verkligen uppskattar & värdesätter det man har där hemma!

Kommer ta massa av bilder som jag laddar upp när jag väl kommit hem..
Vill åka Nu! Nu! Nu! Men får nog hålla mig ett tag till ;)

-Den som väntar på nått gott, väntar aldrig för länge!

Peace Out!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0