Knockout..


Vaknade av att det ringde på dörren & hade några missade samtal på luren.
Tidigt i morse. Det var morsans kille.
Han sa att morsan hade sprungit in i sovrummet igår.
Halkat eller snavat och fick en KNOCKOUT.
Slagit ihuvudet i trä-knoppen på sängstommen.
Svimmat av i ca 1 min, okontaktbar.
Sagt fel personnummer. Fått lite frik luft & en kort promenad.
Mått dåligt hela kvällen & på morgonen.
Men vägrat att vara hemma från arbetet.
Bad henne ringa. Frågad vad som hänt?
Fick höra samma berättelse. Vi skratta lite.
Så klantig , vi har fan samma otur.
Alltid ska det hända något . Haha 
Bad henne iaf ta det lugnt på kneget.
Hon kan ha fått en lätt HJÄRNSKAKNING.

Persi & Jag tog en kaffe & käka lite frukost tillsammans.
Hamnade i dJupa samtal om förhållanden.
Att det är så mycket som måste passa.
Att man kan gå in i dimman bli blind,
alla måste komma överens.
FamilJen, vänner & gammla relationer.
Chatt-sider & SvartsJuka.
Varför man kan ibland skämta på andras bekostnader
& ibland såra sin kärlek omedvetet.
Fast man verkligen älskar personen. 
Upp-offringar för att få visa personen sin kärlek. 
Att få känna sig fri & göra lite som man vill ibland. Osv.
Det va ett mycket bra sammtal.
& utbyte av våra egna erfarenheter & upplevelser.

Sen åter till problemet med reparationen av 
min glasruta på innerdörren i vardagsrummet.
Blev inte upplyst av hyresvärden att man skulle
få en fet faktura när man gJorde fle-anmälan.
Inget kostnadsförslag eller något. 
Tog kontakt med exakt samma glasmästare. 
Och gav dom mått på glasrutan. 
Men det är inte ett vanligt glas utan typ som dusch-glas.
Frågade vad det skulle kosta:

-100kr för ett vanligt glas. 
-300kr för exakt samma glas.
-300kr för arbeter, om man kommer ner med dörren.

Och kan säga så här. Min faktura ligger på över 1000kr.
Det är ungefär vad det kostar för dom när dom kommer ut & lagar den.
SJälva dörren i sig är väl värd ca 300-400kr. Gammal trä-dörr.
Men väntar nu på att Hyresgästföreningens Jurist i norrköping ska kontakta mig.
& så för vi sen vad som händer i utredningn.
Har redan varit i kontakt med chefts Juristen på hyresgästföreningen.
Det är inte första gången detta händer mig. Detta är nu andra fakturan.
& NU FÅR DET VA BRA. Man måste upplysa hyresgästen om kostnad & göra ett kosdnadsförslag.

Såå ni som bor i hyreshus med halvtaskiga hyresvärdar. Ger er ett tips gå med i HYRESGÄSTFÖRENINGEN.
Diirekt. Man får massa förmåner & hJälp. Om ni vill gå med kan Jag hJälpa er.

Nog snackat om detta nu, har lagt ner mycket på detta.
Tid, ilska & energi.

Nu ligger Jag efter i mitt tidschema för dagen:

1. Pumpa ben, armar, rygg, mage & rumpaaa. 20x3 ;)
2. Duschen & fixa mig, håret & Make-upp & rätta kläderna.
3. Stan, hitta den rätta presenten till Amelas födelsedags-firande. kl 18.00
4. Guldfynd & hämta ut en ring.
5. LUNCH.
6. Hundvakt till Chilla.
7. Möta upp Hilda.
Mål: Amela kl 18.00

Hoppas man hinner =) Sorry fia hinner inte ses idag =(
Sandra vi kanske ses på stan ett tag efter du slutat kl 15.00
Denna pumpar man till idag, blir så glad =)



Puss & Kram alla snopp-barn.
Alexandraa MissDivaa

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0